Reklamacja usługi fryzjerskiej

Brak komentarzy

Wymarzyła Ci się metamorfoza włosów? Każda okazja jest dobra – początek wiosny, jesienna szaruga, nowa praca… Pokazujesz fryzjerowi zdjęcie z fantastyczną fryzurą (idealne cięcie podkreślające skręt loków, głębia koloru). Profesjonalista twierdzi, że Twój wybór to strzał w dziesiątkę i zabiera się za strzyżenie i farbowanie.

Efekt półtoragodzinnych starań fryzjera nie spełnia Twoich oczekiwań. Jest wręcz odwrotnie – chcesz cofnąć czas! Fryzjer twierdzi, że wyglądasz rewelacyjnie i wystawia niemały rachunek.
Co możesz z tym zrobić?

Zawierasz z fryzjerem umowę o dzieło

Korzystając z usług fryzjerskich zawierasz umowę o dzieło, której przedmiotem jest konkretny rezultat – np. fryzura ze zdjęcia. W zamian za wynagrodzenie profesjonalista decyduje się na wykonanie usługi. Rezultat nie spełnia oczekiwań? Klient może reklamować usługę, wskazując wady dzieła.

Reklamacja

W każdym indywidualnym przypadku należy dobrze ocenić okoliczności. Nie zawsze nasze niezadowolenie z usługi może być przesłanką do składania reklamacji. Niestety wyobrażenia często mijają się z rzeczywistością, dlatego myślenie zdroworozsądkowe powinno zadziałać zarówno po stronie fryzjera, jak i konsumenta. Jeśli stronom trudno polubownie dojść do porozumienia, warto złożyć reklamację na piśmie kolejnego dnia, gdy opadną emocje.

Roszczenia klienta

Jeśli wady dzieła są nieistotne – klient może żądać ich usunięcia (np. poprawki w strzyżeniu) bądź obniżenia wynagrodzenia w odpowiednim stosunku. Natomiast, gdy wady nie dadzą się usunąć i mają istotny charakter (włosy są zniszczone, skóra poparzona), zamawiający może od umowy odstąpić i żądać zwrotu pieniędzy Poza tym, istnieje możliwość żądania odszkodowania, gdy nienależyte wykonanie usługi przyczyniło się do powstania szkody majątkowej (np. niezbędne było wykonanie dodatkowych zabiegów regeneracyjnych lub innych działań przywracających stan sprzed wykonania usługi i konsument musiał ponieść koszt tych zabiegów).

Podstawa prawna

Umowa o dzieło: art. 627, 638 k.c.

Reklamacja i roszczenia: art. 560 i 561 k.c.

Odszkodowanie: art. 471 k.c

NEWSLETTER PRAWOWNIA

No spam guarantee.